V Sigulde sa mi podarilo vytvoriť nový osobný rekord, netají spokojnosť s predsezónnou prípravou Jozef Ninis

02.11.2013 22:49

Dôsledná príprava na sezónu je pre každého športovca nevyhnutná, ak chce by naozaj úspešný. Preto sa Jožko po svojej veľkej životnej udalosti, ktorou nespochybniteľne svadba je, vrátil do sánkárskeho kolotoča, respektíve prípravy naň. O tej Jožkovej, ktorý toho stihol už naozaj požehnane, sa dozviete viac v tomto rozhovore, ktorý je pre Vás pripravený priamo "za behu".

1. Dá sa povedať, že sezónu otvorili už tradičné majstrovstvá Slovenska v štartoch na kolieskových saniach. Bol si v nich určite najväčším favoritom. V čom vidíš hlavné dôvody toho, že sa ti nepodarilo titul obhájiť a ako hodnotíš toto podujatie v tvojom podaní?

Ak mám byť úprimný, mal som dosť náročné obdobie. Popri tréningu som si musel organizovať aj svoj svadobný deň. Počas príprav si telo povedalo, že by som mal spomaliť, avšak nedalo sa. To sa odzrkadlilo tým, že som musel siahnuť po antibiotikách a oddýchnuť si. Tam by som videl hlavný problém môjho neúspechu. Pre mňa je dôležité načasovať si formu na správny čas!

 

2. Hneď o týždeň prebiehali v Starom Smokovci vstupné testy pre sezónu 2013/2014. V čom si zaznamenal pokrok, respektíve s čím si bol najviac spokojný a čo ťa sklamalo. Ako hodnotíš tvoje výsledky?

Testy fyzickej pripravenosti dopadli podľa môjho názoru celkom dobre. Hlavne v silových disciplínach ako je tlak, príťah a zhyby. V rýchlostných a výbušných disciplínach to ostalo v porovnaní s minulými testami približne na rovnakej úrovni. Rýchlosť zvyknem začínať trénovať až v tomto období, takže z tohto hľadiska to určite môže byť lepšie.

3. Potom ste mali spoločne s českými sánkarmi absolvovať tréningový výcvik v Tatrách, kde by ste sa venovali aj štartom. Nakoniec ste odcestovali, podľa informácii nie celkom plánovane do Nórska, ktoré bude hostiť prvý Svetový pohár v sezóne. Čo za týmto rozhodnutím stálo?

Áno, mali sme absolvovať spoločné sústredenie, ale rozhodnutie trénera a výkonného výboru vycestovať za prvým tréningom do Nórska bolo určite veľmi správne. V Lillehammeri sme boli naposledy v roku 2009, čo nie je vzhľadom na to, že je olympijská sezóna veľmi povzbudivé . Každoročne tam trénuje takmer celý svet, avšak pre nedostatok finančných prostriedkov sme my nemohli tento každoročný tréning absolvovať. Našťastie sa to tento rok podarilo a mohli sme si prvýkrát zajazdiť na ľade. Bez dostatočného počtu tréningových jázd by sa mi určite ťažko jazdilo po tak dlhej prestávke. A čo sa týka dráhy v Nórsku, je celkom náročná.

4. V Nórsku ste už úspešne svoje sústredenie absolvovali. Ako dlho trvalo a čomu všetkému ste sa venovali? Ako vyzeral približne tvoj jeden tréningový deň?

Tréning na dráhe sme mali každodenne dvakrát. Ráno som vždy absolvoval 3 jazdy a po obede ďalšie 2. Po krátkej prestávke náš tréningový deň pokračoval v posilňovni a večer nesmela chýbať ani dôležitá regenerácia v saune. V Nórsku sme pobudli približne jeden týždeň.

 

5. Ako by si opísal tamojšiu trať v Lillehammeri, na ktorú sa Svetový pohár seniorov vracia po niekoľkých rokoch? Čím je špecifická, v čom ti vyhovuje a v čom naopak nie.

Ako som už spomenul vyššie, dráha v Nórsku je pre mňa naozaj náročná. Vzhľadom na to, že to bol môj prvý tréning  tejto sezóny, som ale celkom spokojný. Počasie a kvalita ľadu bola dobrá, jediné čo ma mrzí je však, že som zo svojho štartu trénoval sám a tak som sa nemal s kým porovnať.

6. Ako v celku by si zhodnotil pôsobenie v Nórsku? Splnilo to, čo ste si pred ním určili? Bol aj čas na zábavu, podľa fotografii je vidno, že ste si pobyt v Nórsku naozaj užívali.

Pobyt v Nórsku určite prospel celému tímu. Počasie nám vyšlo a nálada bola tiež super.

 

7. Za sebou máte už aj sústredenie v Sigulde. Ako si bol spokojný s tamojším ľadom, z predošlých rokov viem, že nie vždy bol kvalitný. Ako hodnotíš jazdy, ktoré si absolvoval na tejto trati, v porovnaní s tými minuloročnými (už tradične sa sem chodíte pred sezónou pripravovať)?

Tentokrát bola dráha pripravená naozaj vynikajúco. Dá sa povedať, že jej pripravenosť by zodpovedala už aj podmienkam potrebným pre preteky.  Žiaľ, kvôli veľkému počtu pretekárov (trať bola využívaná na sane, skeleton, ale aj boby) miestni nestíhali pred tréningom prestriekať vždy celú dráhu. Ale počas našich kontrolných pretekov som bol s dráhou naozaj spokojný, pretože ju pripravili celú super. Nakoniec sa mi podarilo urobiť si vlastný osobný rekord (pozn. red. 48,729 sek.). Celkovo mám z tohto tréningu vynikajúci pocit, možno asi aj z toho dôvodu, že je to moja srdcovka. :-)

8. V porovnaní s Nórskom sa ako líšilo toto sústredenie v Lotyšsku? Skúšal si nejaké iné veci, čo sa týka techniky a pod.? Ako opäť vyzeral tvoj tréningový deň v Sigulde a ako dlho ste  sa v Lotyšsku zdržali?

Tréningový deň v Sigulde sa za tých sedem dní, čo sme tam pobudli, v podstate nijako nelíšil od toho v Nórsku. Cez deň som musel absolvovať dvakrát tréning na dráhe a k tomu nesmela chýbať opäť posilňovňa. Materiálovo som nič nemenil a tým pádom po tejto stránke ostávam na tom rovnako ako minulý rok. Mám však nové skĺznice, ktoré by som rád otestoval už na sústredení v ruskom Sochi, kde sa momentálne už pár dní nachádzam.

 

9. Ako si sa snažil využiť týždeň voľna, ktorý nasledoval po pobyte v Sigulde na tvoje zlepšenie? Aké boli po sústredení v Lotyšsku ďalšie tvoje plány?

Počas voľného týždňa som opäť trénoval a spolu s trénerom sme pripravovali nové skĺznice, pre Medzinárodné tréningové týždne v Sochi, kam som spolu s reprezentačnými kolegami vycestoval vo štvrtok.

Keď úspešne absolvujeme tento výcvikový tábor v Sochi, vrátime sa opäť do nórskeho Lillehammeru, kde zahájime našu sezónu na premiérovom Svetovom pohári. Ďalej už nasledujú ďalšie podujatia v Innsbrucku (AUT), Winterbergu (GER), Salt Lake City (USA) a poslednou zastávkou pred vianočnou prestávkou bude kanadský Whistler.

10. Ako je už jasné, momentálne trénujete v Rusku. Trať je síce pre teba už známa zo Svetového pohára, ale ako hodnotíš jej pripravenosť v tieto dni a ako to tam vyzerá z tvojho pohľadu po tvojej poslednej návšteve?

Od mojej poslednej návštevy sa tu toho skutočne veľa nezmenilo. Dráha je urobená dobre, avšak veľmi rýchlo sa spomaľuje a to spôsobuje aj značné rozdiely medzi jazdami. Rozdiel medzi nimi je približne 0,5 až 0,8 sekundy. Pozitívom je aspoň počasie, ktoré je slnečné, vhodné dokonca na kraťase. :-)

11. Môžeš nám priblížiť, ako zatiaľ prebieha tvoj pobyt v Sochi a na čo by si ho chcel hlavne využiť?

Sme rozdelení do 4 skupín, pričom v každej je približne po 36 saní. Počas tréningu by som sa chcel určite zamerať hlavne na prejazdy, pretože tie sú tu, na tejto dráhe, veľmi rozhodujúce. Každý horší prejazd stojí veľa času. Okrem toho, by som chcel taktiež vyskúšať nové skĺznice, ktoré dúfajme, pôjdu. Popri tom sa samozrejme venujem aj fyzickej príprave v posilňovni.

 

Fotografie:  www.saneprofit.sk