Na preteky sa teším, preto som tu!

07.02.2014 13:41

Dnes bol na programe posledný tréningový deň v kategórii mužov pred víkendovými olympijskými pretekmi, ktoré sú rozdelené do dvoch dní (sobota - 2 kolá, nedeľa - 2 kolá). Presný program nájdete TU. Rozhodne si nenechajte vrchol sánkarskej sezóny újsť. 

 

V priebehu štyroch dní, presnejšie od utorka do dnešného piatku, Jozef Ninis podstúpil štyri tréningy, v ktorých spolu absolvoval 9 jázd. Tri boli zo ženského štartu a zvyšných šesť Jožko začínal už z mužského štartu. Každý deň teda absolvoval po dve jazdy. O predošlých dvoch oficiálnych tréningoch sme Vás už informovali. V stredu Ninis dosiahol pekný 7. najrýchlejší čas v prvej jazde (53,792 sekúnd) a v druhej jazde dokázal svoj výkon ešte vylepšiť, čo ale nakoniec stačilo na 8. miesto (53,755 sekúnd).

Včera bola dráha podobne rýchla, keď pri prvej jazde Jožko dosiahol 12. najrýchlejší čas (53,835 sekúnd). Pri druhej jazde svoj čas opäť zlepšil a predviedol 11. najlepší výkon (53,688 sekúnd).

Momentálne má Jožko za sebou aj posledné dve tréningové jazdy, ktoré podstúpil ešte doobeda. Hoci dnes Ninis dosiahol dva najrýchlejšie časy zo všetkých tréningových jázd, spokojný hlavne s tou druhou nie je. "Dnes ráno sme mali všetci sánkari, ktorí sa predstavíme v hlavných víkendových pretekoch, posledný spoločný tréning. Bola to už skúška na zajtrajšie a nedeľné finálové jazdy. Prvú jazdu hodnotím ako slušnú. Dosiahol som v nej 10. najrýchlejší čas (53,086 sekúnd - pozn. red.). S druhým výkonom už taký spokojný byť nemôžem, keďže som ho trochu pokazil. Stačilo to nakoniec na umiestnenie v elitnej dvadsiatke, keď som predviedol 18. najrýchlejšiu jazdu (53,457 sekúnd - pozn. red.)."

 

Všetky štyri tréningové dni hodnotí Jozef Ninis hlavne kladne. "S tréningom som celkom spokojný, aj napriek tomu, že sa v ňom občas vyskytli menšie problémy. Počas tréningu som hľadal ideálne stopy, ale aj správne nastavenie saní. Okrem toho som vyskúšal aj skĺznice."

Po sánkarských povinnostiach Jožka čaká aj prvý olympijský otvárací ceremoniál v jeho kariére. Znie to zvláštne, keďže Ninis absolvoval už dve olympiády (Turín 2006, Vancouver 2010), ale doteraz ešte nemal možnosť sa slávnostného otvorenia zúčastniť. "Na olympijský ceremoniál idem za hodinku, ale už myslím aj na preteky. Samozrejme sa na ne teším, veď preto som tu. Verím, že štyri roky, počas ktorých som sa na tento vrchol pripravoval, sa naozaj vyplatili. Horšie to bude už večer, alebo minimálne ráno, kedy očakávam, že sa dostaví pretekový stres. S tým sa musím ale vysporiadať."

 

Plány na posledné hodiny pred pretekmi má Jozef Ninis už jasne stanovené. "Po návrate z ceremoniálu sa plánujem dobre vyspať. Ráno sa určite pôjdem ponaťahovať do posilňovne a hneď potom si budem pripravovať sane na hlavné preteky. V nich sa predstavím s rovnakým štartovým číslom ako na Majstrovstvách Európy v Sigulde, teda mi bolo vyžrebované číslo 13. Verme, že to vyjde. Držte palce!"

 

Zdroj (fotografie): https://sports.yahoo.com/, https://www.teraz.sk/